روانشناسی فروش و مهارتهای فردی

مقالات ارزشمند در زمینه مهارتهای فردی و فروش

روانشناسی فروش و مهارتهای فردی

مقالات ارزشمند در زمینه مهارتهای فردی و فروش

چگونه به رؤیاها و آرزوهایمان برسیم؟

يكشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۵:۲۴ ب.ظ

در این مقاله قصد داریم به دو موضوع بسیار مهم  در مورد هدف بپردازیم:

۱-چگونه به رؤیاها و آرزوهایمان برسیم؟

۲-چگونه درراه رسیدن به آرزوها و رؤیاهایمان شادباشیم؟

چه چیزی می‌تواند از این بهتر باشد هم به آرزوهایمان برسیم و هم درراه رسیدن به آن‌ها لذت ببریم و شادباشیم. خوب بیایید تا شروع کنیم

 

می‌خواهم سؤالی از شما بپرسم:هدف در زندگی ۱چه اتفاقی باید بیفتد که یک کارمند بعد از ۲۱ سال کار دریکی از معتبرترین ارگان‌های دولتی با حقوق خوب تصمیم می‌گیرد کارش را رها کند و بعد از بیست سال ترک تحصیل مجدداً درسش را ادامه داده و وارد دانشگاه شود. این کارمند می‌توانست در همان حین خدمت ادامه تحصیل دهد و تازه به او مرخصی هم می‌دادند و بعد از گرفتن مدرک لیسانس یا بالاتر حقوقش تقریباً دو برابر شده و این افزایش حقوق تا پایان عمر او ادامه داشت و در زندگی‌اش تأثیر می‌گذاشت.
خیلی از دانشجوهایی که با آن‌ها صحبت کرده‌ام آرزوی چنین شغلی رادارند یعنی آرزو دارند که بتوانند مدرکشان را بگیرند و بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی در چنین جایی مشغول به کار شوند و یک حاشیه امنیت شغلی و حقوق ثابت داشته باشند؛ اما کارمند موردنظر ما این شرایط عالی را رها کرده و در بیرون از محیط اداره به دنبال رؤیاهایش می‌رود.
جواب اینکه چرا این کارمند تصمیم به چنین کاری را می‌گیرد در پایان این مقاله خواهم داد

 

 

 

آیا می‌دانید فرق بین آرزو و رؤیا باهدف چیست؟

آرزو و رؤیا چیزهایی هستند که ما دوست داریم به آن‌ها برسیم اما هیچ طرح و برنامه‌ای برای رسیدن به آن‌ها نداریم هیچ ضمانت اجرایی ندارند و فقط در سر ماست و دوست داریم که به آن‌ها برسیم.
اما هدف فرق دارد. هدف فرمول دارد:

هدف =آرزو و رؤیا+برنامه‌ریزی+اقدام+مداومت و پیگیری

اگر آرزوی شما با برنامه‌ریزی همراه باشد و سپس برای این برنامه‌ها اقداماتی صورت گیرد و در صورت اینکه به مشکل برخوردیم و یا اشتباه کردیم و یا شکست خوردیم، مداومت و پیگیری و سماجت داشته باشید آن‌وقت است که می‌توانیم بگوییم شما به دنبال اهداف خود هستید و هدف‌دارید.

ما به آرزوها و رؤیاهایمان نمی‌رسیم!!!

درست است ما به آرزوها و رؤیاهایمان نمی‌رسیم بلکه ما به اهدافمان می‌رسیم

پس یاد گرفتیم که اگر می‌خواهیم به آرزوها و رؤیاهایمان برسیم باید آن‌ها را به هدف تبدیل کنیم

اما چرا داشتن هدف در زندگی تا به این اندازه اهمیت دارد.

 

 

هدف در زندگی 2

اهمیت داشتن هدف در زندگی 

شما وارد هر حوزه‌ای از موفقیت شوید اولین چیزی که باید داشته باشید هدف در آن حوزه است. ما می‌توانیم اهمیت داشتن هدف در زندگی را از زوایای مختلف موردبررسی قرار دهیم

۱-تحقیقات:

طبق تحقیقاتی که انجام‌شده است فقط سه درصد افراد جامعه اهداف مکتوب شده دارند و جالب اینجاست که این سه درصد به‌تنهایی به‌اندازه نودوهفت درصد بقیه که هدف ندارند در زندگی دست آورد دارند. این تحقیقات در سال ۱۹۵۳ در دانشگاه ییل و همچنین در سال ۱۹۷۹ در دانشگاه هاروارد انجام‌شده است و هر دو بار تقریباً نتایج مشابه به‌دست‌آمده است. خب حالا که نوشتن اهداف تا این اندازه اهمیت دارد پس چرا اهدافمان را نمی‌نویسیم.
بیایید کمی علمی تر به اهمیت داشتن هدف نگاه کنیم:

۲-عملکرد ذهن:

من هر فکری که به ذهنمان می‌رسد در ابتدا یک تصویر از آن در ذهنمان شکل می‌گیرد؛ و سپس ذهن ما باقدرت فوق‌العاده‌ای که دارد بر اساس آن تصویر ما را به سمت آن تصویر هدایت می‌کند. هر چه این تصویر واضح‌تر باشد راهکارهایی که ذهن برای رسیدن به آن تصویر به کار می‌گیرد بیشتر و بهتر خواهد بود. پس ذهن ما بر اساس تصاویری که به آن می‌دهیم کار می‌کند؛ و ما را به سمت آن تصویر هدایت کرده و می‌رساند. وقتی اهداف خود را واضح می‌نویسیم در حال دادن یک تصویر واضح به ذهن هستیم و حالا ذهن ما می‌داند که باید به کدام سمت حرکت کند. ذهن اگر نداند که شما به کدام سمت می‌خواهید بروید چطور انتظار دارید که برسید. عملکرد ذهن به‌گونه‌ای است که تا وقتی هدف مشخص و واضح نداشته باشیم هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. پس اهمیت داشتن هدف با توجه به عملکرد ذهن بسیار زیاد است.

۳-قانون جذب:

قانون جذب می‌گوید که در جهان همه‌چیز از انرژی درست‌شده و انرژی‌های مشابه همدیگر را جذب می‌کنند. جنس افکار ما از انرژی است. ما وقتی فکر می‌کنیم و تصویری به ذهنمان می‌دهیم این تصویر در حال ارسال فرکانس به جهان هستی است و طبق قانون جذب این فرکانس موارد مشابه با خودش را به سمتمی جذب می‌کند. وقتی هدف‌گذاری می‌کنیم و تصویری به ذهنمان می‌دهیم و در مورد آن فکر می‌کنیم، فرکانس‌هایی به جهان هستی ارسال می‌کنیم که موارد مشابه با خودش را به سمت ما جذب می‌کند؛ بنابراین هدف‌گذاری و داشتن هدف و دادن تصویر آن به ذهن دررسیدن ما به آن هدف بسیار اهمیت دارد. چراکه با داشتن هدف ما در حال ارسال فرکانس مشخص و جذب آن مورد به زندگی خودمان خواهیم بود.
پس تا اینجا بااینکه چگونه آرزوها و رؤیاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم و همچنین اهمیت داشتن هدف در زندگی آشنا شدیم.

 

چگونه درراه رسیدن به اهدافمان شادباشیم و در مسیر رسیدن به آن‌ها لذت ببریم؟

می‌خواهم سؤالی از شما بپرسم:

هدف نهایی شما در زندگی چیست؟ چه چیزهایی از زندگی می‌خواهید؟

اگر این سؤال را از شما بپرسم به‌احتمال‌زیاد لیست بلند بالایی از آرزوها و رؤیاهایتان به من خواهید داد. مواردی از قبیل ماشین جدید خانه بزرگ‌تر شغل بهتر درآمد بالاتر مسافرت خارج از کشور لباس جدید و یا هر مورد شبیه به این‌ها درست است؟
اما باید به شما بگویم که ما هیچ‌کدام از این‌ها را نمی‌خواهیم. درست است ما هیچ‌کدام از این‌ها را به خاطر خودشان نمی‌خواهیم.
آن چیزی که واقعاً برای ما ارزشمند است احساس مثبتی است که بعد از رسیدن به این موارد در ما ایجاد می‌شود. احساسات مثبتی مثل امنیت، آرامش، عدم وابستگی، لیاقت، شایستگی، استقلال، آزادی و یا هر احساس مثبت دیگری.

آنچه برای ما مهم است احساسی است که بعد از رسیدن به هرکدام از موارد گفته‌شده مثل ماشین جدید یا خانه بزرگ‌تر در ما ایجاد می‌شود. آن چیزی که ما واقعاً به دنبال آن هستیم و برای ما ارزشمند است احساس خوبی است که پس از رسیدن به این اشیا در ما ایجاد می‌شود.

هدف در زندگی ۱1

 

خوشبختی چیست؟

خوشبختی یک احساس است خوشبختی داشتن حال خوب است. آن چیزی که ما را خوشبخت می‌کند داشتن احساس خوب است.
هر وقت احساس خوب داشته باشیم، خوشبختیم. اگر بهترین خودرو دینا را داشته باشیم ولی موقع سوارشدن حالمان خوب نباشد اصلاً ارزشی ندارد. اگر خانه‌ای داشته باشیم که ده تا اتاق‌خواب داشته باشد اما برای رسیدن به آن روی ارزش‌هایم، روابطم، علایقم پا گذاشته باشم و حالم خوب نباشد و از شدت استرس و اضطراب تا صبح در این اتاق‌خواب‌ها بیدارباشم، این خانه چه ارزشی دارد.
پس آنچه مهم است داشتن احساس خوب در زندگی است.

 

وسیله را با هدف اشتباه نگیرید

دوستان هدف نهایی ما در زندگی رسیدن به احساس مثبت و یا همان خوشبختی است. هیچ‌وقت وسیله را باهدف اشتباه نگیرید. پول یک وسیله است ماشین یک وسیله است خانه یک وسیله است برای رسیدن به هدف اصلی و نهایی زندگی که همان داشتن احساس خوب است. هیچ‌وقت احساس خوب خودتان را ندهید و یک وسیله بخرید. هیچ‌وقت پایتان را ندهید و کفش بخرید. من اگر پا نداشته باشم کفش به چه درد من می‌خورد. هیچ‌وقت چشمتان را ندهید و عینک بخرید من اگر چشم نداشته باشم عینک به چه درد من می‌خورد.
پس همیشه حواستان باشد وسیله را باهدف اشتباه نگیرید. هدف نهایی ما در زندگی داشتن احساس مثبت یا همان خوشبختی است.
خیلی‌ها فکر می‌کنند باید به نقطه‌ای از موفقیت برسند و بعدازآن احساس مثبت داشته باشند؛ اما دوستان جهان هستی این‌گونه عمل نمی‌کند در جهان هستی شما در ابتدا باید آگاهانه حالتان را خوب کنید و سپس به دنبال این حال خوب اتفاقات خوب برای شما رخ می‌دهد.
حال خوب=اتفاقات خوب
حال بد =اتفاقات بد

خبر خوب

ما می‌توانیم در زندگی از راه‌های خیلی ساده‌تر و کم استرس به این حال خوب برسیم و احساس مثبت را در خودمان ایجاد کنیم. اگر بتوانیم از هم‌اکنون و در مسیر رسیدن به آرزوهایمان حال خودمان را خوب کنیم آن‌وقت است که می‌توانیم در لحظه زندگی کنیم چراکه دیگر بیم آینده را نداریم دیگر قرار نیست به‌جایی برسم و بعدازآن احساس خوشبختی کنم من از همین لحظه این احساس مثبت رادارم و نگران آینده نیستم احساسی که قرار است بعد از رسیدن به خانه خوب ماشین جدید در من ایجاد شود از هم‌اکنون در من وجود دارد. اگر بتوانیم این احساس مثبت را هم‌اکنون و در طول مسیر زندگی در خودمان ایجاد کنیم می‌توانیم در لحظه زندگی کنیم و از لحظه‌لحظه زندگی لذت ببریم آن‌وقت است که می‌توانیم از غروب خورشید کیف کنیم با دیدن یک گل به وجد بیاییم و از موارد خیلی ساده لذت ببریم؛ و به تمام معنی در مسیر زندگی خوشبخت باشیم.
خب حالا چگونه این احساس مثبت را از هم‌اکنون در خودم ایجاد کنم چگونه در طول مسیر زندگی شادباشم و از رسیدن به خواسته‌هایم لذت ببرم؟

چگونه در مسیر زندگی و درراه رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهایمان شادباشیم و لذت ببریم؟

 

ادامه این مطلب در مقاله بعدی…

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۹
قاسم سرمیلی

هدف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی